Faris Idris


Biodata

NAMA : WAN MOHD FARIS BIN IDRIS
PEKERJAAN : AEO EXECUTIVE
TEMPAT TINGGAL : Taman Dato Harun, 46000 Petaling Jaya, Selangor
Umur: 26 Tahun (2017)

Pencapaian

Ke-6 P3M5


 

Pusingan 3 Musim 5 :
Ke-6 (12 Peserta)

(27 Tamu SV)


6.8 Tim Arab SV
7.3 Mata (27 Tamu SV)
Azhar Imran
Saya suka feel anda. Sedap je dengar. Anda tidak membuat lenggok2 yang tak sepatutnya. Lenggok yg ada secukup rasa. Vibrato anda kedengaran seolah seorg jiwa yg sdg menangis. Bagus tu. Anda juga mempunyai tone moden ala aiman tino, sufian suhaimi yg sedang hangat skang ni. Walauapapun, anda kena ingat ini adalah suatu pertandingan. Bila kita bersaing, kita patut cuba keluarkan sesuatu yg lebih kreatif yg membuatkan kita "stand out". Cubaan yg baik.
Shahrul Hafiz
Tahniah kerana anda berjaya memasuki pusingan kali ini. Anda mempunya tone tersendiri yang bagus. Pitching dan tempo anda tiada masalah. Penggunaan vibrato yang kene pada tempatnya dan sangat lazat bunyinya. Sebutan yang jelas. Nyanyian yang ada alunan mendayu nya serta dinamik yang ok. Projection agak kurang sedikit kerana saya nampak anda tidak lontarkan lagi pada tmpt sepatutnya anda lontar. Saya nampak kesemua pattern melodi anda nyanyi semua sama saja dan tidak ada kreativiti main pada notes ataupun patterns di pelbagaikan. Feel anda tidak berapa sampai pada hati saya kerana alunan melodi itu ceritanya macam tidak kesampaian.
Zainal Zulia
Kawalan vokal anda baik, cukup dengan feel, lenggok dan vibrato. semua cukup rasa. Cuma tone vokal anda yang agak 'kurang jantan' untuk lagu ini.Dinamik keseluruhan jugak agak mendatar, inilah cabaran lagu ini ; melodi mendayunya yang agak mendatar, memaksa peserta menambah sendiri kreativiti dan stail unik.Faris tiada masalah dalam nyanyian ini, cuma tidak 'memorable'.
Pic & Intonasi
Penghayatan
Originaliti

Komen Lain : Tulis Di Sini :
Sort by:

Be the first to leave a review.

User Avatar
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Show more
{{ pageNumber+1 }}