Neyjam


Biodata

Nama : Shahrizam bin Asmah
Pekerjaan : pool attandent di sebuah hotel
Asal : Sandakan Sabah dan sekarang menetap di taman sungai besi indah area sri kembangan
Umur : 23
Minat : selain dari muzik saya juga meminati sukan seperti bola sepak dan futsal..saya juga bleh bermain alat muzik seperti gitar.

 

Pencapaian

Juara P2M5
Juara P6M4 .


Pusingan 2 Musim 5 :
Juara (12 Peserta)

(31 Tamu SV)

7.9 Tim SV
7.7 Mata (31 Tamu SV)
Azhar Imran
Tone dan styling anda memang kena dgn lagu Kaca ni. Walaupun pergerakan terhad sbb dalam Smule tapi nampak anda selesa dan ada 'style' dalam persembahan. Kemungkinan anda juga selesa diatas pentas. Itu penting sebagai seorang singer/performer. Tapi masih ada sedikit off pitch. Boleh didengar ketika chorus masuk. Semasa melontarkan suara di part tinggi, pitch juga harus dijaga. Jangan terlalu ghairah melontarkan suara sampai abaikan pitch. Tempo ok. Intonation pun ok. Dynamic pun ada. Keep it up.
Shahrul Hafiz
Tahniah kerana anda berjaya memasuki pusingan kali ini buat kali kedua. Sememangnya anda adalah salah seorang peserta favourite saya. Anda merupakan salah satu pakej yang lengkap untuk memasuki di persada seni tanah air ini. Tone anda sangat rock di mana teran serak anda itu melambangkan signature anda. Pengawalan pernafasan anda sangat bagus sekali. Pitching anda tiada permasalahan yang ketara. Penjagaan tempo anda cukup bagus. Lontaran anda sangat padu dan berdinamik. Sebutan juga jelas di dengari. Volume control pada suara sangat balance. Feel anda sangat layan cuma kalu anda pandai mewarnainya sedikit pasti ianya akan tembus lebih dalam lagi di hati saya. Satu aje pesanan saya, jangan selalu menggunakan satu teknik saja ya untuk high note. Saya nampak anda force pada tekak anda untuk serak. Cuba anda belajar untuk dapatkan clean voice pada high notes tu. Seseorang rockers harus menguasai kedua dua cara tersebut yakni clean dan distort tone. Saya berharap anda dapat menempah tiket ke final nanti. Saya yakin dengan kehadiran anda di final mampu untuk menggoyahkan perasaan seseorang peserta daripada yakin hingga rasa patah semangat yang ingin beradu nasib di final M5 ini. Tahniah dan syabas sekali lagi di atas usaha anda. Rock never dies bro! 🤘
Zainal Zulia
Saya cipta lagu ini dengan bervisikan vokal tenor anda. Terbukti Neyjam berjaya membawa lagu ini dengan baik sekali. Projeksi anda superb, dan secara peribadi saya mengharapkan Neyjam menang dengan lagu ini. Tiada apa isu, cuma ada orang mempertikaikan originaliti anda, tapi bagi saya asalkan feelnya sampai, sudah bagus.
Pic & Intonasi
Penghayatan
Originaliti

Komen Lain : Tulis Di Sini :
Sort by:

Be the first to leave a review.

User Avatar
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Show more
{{ pageNumber+1 }}

 

Pusingan 6 Musim 4 :
Juara (12 Peserta)

(28 Tamu SV)

7.8 Tim SV
8 Mata (28 Tamu SV)
Kelebihan
  1. Zainal Zulia : Ejam memang mempunyai aura seorang penyanyi rock. Berdasarkan pengundi, anda merupakan pilihan popular. Penyampaian lagu juga baik, seolah-olah Black.
  2. Shahrul Hafiz :Keseluruhan tone vocal anda sangat terbaik di dalam tone Rock. Lontaran yang padu dan pengawalan teknik pernafasan yang sangat bagus. Anda berjaya mendinamikkan lagu ini dengan menampakkan lagu ini teramat "power" dan hidup. Vibrato yang sangat bagus dan suara teran (distort) anda adalah paling mahal sekali dan menampakkan ianya adalah kelebihan anda.
Kekurangan
  1. Zainal Zulia : Ejam terlalu banyak bergerak, ini bukanlah masalah, dan ini mungkin ada menganggu lontaran vokal, dan juga keyakinan anda.
  2. Shahrul Hafiz : Lagu yang dibawa sudah ada feel di dalam penyampaian lagu, akan tetapi anda telah mematikan ia di waktu nak masuk ke kemuncak (klimaks). Jikalau anda menggunakan low soft falsetto selepas pertengan slot solo guitar itu, nescaya feel itu tidak akan berhenti. Dan seterusnya anda juga sepatutnya serakkan lagi dengan serangan di saat klimaks sewaktu timing muzik akan masuk secara mengejut (pertengahan lagu untuk masuk ke korus). Ia akan memberikan lagi feel itu dan klimaks tidak akan terputus.
Kesimpulan
  1. Zainal Zulia : Anda mempunyai potensi untuk diserap ke Projek Tikus, dan menjadi Juara Pusingan ini. Lagu bergenre rock balada adalah pilihan terbaik anda, dan selera melayu juga sebegitu.
  2. Shahrul Hafiz : Pemilihan lagu yang sangat tepat dengan jiwa anda sehingga anda telah berjaya membawa ia ke dimensi rock dan ianya telah terbukti akan tone rock anda. Cuma kene pandai mencorakkan lagu ini dengan lebih lagi agar feel itu tidak akan berhenti. Anda juga adalah salah seorang peserta favourite di dalam P6 ini dan juga saingan yang sangat sengit bagi peserta-peserta yang lain.
Pic & Tempo
Penghayatan
Persembahan

Komen Lain : Tulis Di Sini :
Sort by:

Be the first to leave a review.

User Avatar
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Show more
{{ pageNumber+1 }}